Pilgrimsfärd

2012-03-19, 16:05:18 / Kategori: Allmänt

Japp då har man utfört den berömda pilgrimsfärden fast med bil och vi besökte inte alla tempel och gjorde inte alla ritualer och offer, men ändå.;) Det var kul att få se landsbyggden och se de gamla för hinduiska templena och traditionerna. På landet är det ju dessutom bättre luft och grönare. De som var oroliga över att jag skulle bränna mig kan lugna sig (typ syster Alexandra;)). För här ligger ett så tjockt täcke med smogg att man klarar sig med bara solskyddsfaktor 10 eller mindre utan att bränna sig. Beror säkert på vilka piggment man har också. Har faktiskt fått en ganska fin brun färg redan nu. Man skulle kunna säga att jag faktiskt är brunast av alla i gruppen.;)
Dessutom är jag en av tre som inte har fått matförgiftning eller turistdiarre än. Oh happy days hahaha. Men det kommerju säkert. Men de flesta har som sagt redan varit sjuka.
På Torsdag åker vi tidigt till Darejeeling som ligger vid foten eller mitten av Himalaya, inte riktigt säker. Det ska ta 15 timmar och sen ska vi vara där tills nästa tisdag och bara turista och njuta av att det inte är riktigt lika varmt där. Här är just nu runt 34 grader, men tempraturen stiger för varje dag. När vi kom hit var det bara runt 23-25 grader. Ovanligt lågt för årstiden, men väldigt skönt för oss.=)
Vi har dessutom åkt båt på Ganges vid soluppgång och sett libräning vilket var jävligt surrealistiskt, oetiskt och äckligt. Men det är väl livets cirkel i guess.
Inna brännan tagit sig på väg i auto rickshaw


Templet där jag spenderar mesta tiden. Durga=)


Carro

Skönt att du klarat dig från sjukan än! =)



2012-03-19, 22:35:58 URL: http://carolineannamarie.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!