Jobbig början på dagen

2012-03-16, 07:47:47 / Kategori: Allmänt

Har haft en jobbig början på dagen, så behöver skriva av mig lite. Klockan har precis slagit 12 här. Började med att vakna på litre fel sida och sen när vi gick till vårat vanliga frukost ställe så va våre lärare allmänt tjuriga, dom hade väl också en jobbig dag. Sen när jag skulle gå till Durga templet där jag spenderat den mesta av min tid så såg jag så grovt djurplågeri så att jag nästan spydde på gatan. Grejen är den att vi bor i ett väldigt fattigt område vid Ganges och vägen till mitt tempel är mitt i den värsta slummen i Varanasi. Det är där de allra fattigaste bor i Indien. Helt surrealistiskt att världen pampigaste och finaste tempel ligger mitt i slummen, men så kan de va i Indien.
Men när jag gick över gatan och över till "slummsidan" så bevittnade jag ett jävligt äckligt och hemst djurplågeri av två små killar, vilket gjorde att jag nästan spydde på gatan. Gapade no på dom, men dom fatta nog inte. Går inte in på några detaljer. Men jag klarade inte av att fortsätta mot templet för jag kunde knappt hålla tårarna tillbaka. Och skrket av de här hundarna ekade i mitt huvud. Så jag började gå tillbaka mot lägenheten. Tror ni inte att en av de här djurplågeri killarna kommer fram och tigger pengar av mig och jag va såååå jävla nära att bara slå ner han och pissa på hans ansikte, fan fan säger jag bara. Många av mina vänner vet vilket humör jag kan ha, och det var jävligt nära att jag inte kunde hålla det i styr.
Sprang hemma och grät som ett barn hos Charlotte min rumskompis som är här hemma och blivit smittad av mina gamla förkylning, stackarn. Så nu sitter jag och skriver på mitt fältarbete och väntar med att gå till templet tills Minda kommit tillbaka från marknaden och följer med mig.

Lång uppdatering här, men behövde skriva av mig lite. Känns bättre nu.=)

Vyn från vår balkong




Sofie och min rumskompis Charlotte på balkongen


Ganska typisk större gata i rikare område här i Varanasi. Ganska fattigt ändå för att vara rikt;)


milenamalmros

uuuusch!!! så hemskt med djurplågeri :(



2012-03-16, 09:34:51 URL: http://milenamalmros.blogg.se/

Marie - Fota lyckan i vardagen

Usscch och fy, så hemskt =(



2012-03-16, 10:12:04 URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Nilma

Kul att få se lite bilder men den upplevelsen med djurplågeriet hade nog vem som helst klarat sig utan.., usch!



2012-03-16, 14:04:44 URL: http://www.nilma.se

Carro

Men fy så hemskt!!! :((



2012-03-16, 15:31:56 URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Mia

Men fyyyyyy så hemskt! Hade förmodligen reagerat på samma sätt! HEMSKT! Usch!



Men kul och se att du trivs där ändå lilla Hanna! Redan gått en vecka snart! HELT SJUKT! Njut ordentligt! Ska bli så kul att få höra alla berättelser! :))) <3



2012-03-16, 16:42:06



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!