Mystiska ljud

2011-11-01, 20:39:09 / Kategori: Allmänt

Morgonen blev lite tumult artad då jag har hört rop på hjälp från mitt sovrum och ute i trappuppgången i flera dagar. Jag har dock inte kunnat lokalisera vart ropen kommit från. Så jag har sprungit runt i hela lägenhetshuset och försökt hitta lägenheten där ropen kom ifrån. Detta har gjort mig smått galen då man gått och oroat sig för att någon legat och kämpat för sitt liv. Men tillslut så insåg jag att ropen kom från tanten som bor i lägenheten brevid så jag plingade på och ropade i brevinkastet, men hon verken öppna eller svara, utan bara fortsatte ropa på hjälp. Jag vet att denna tant har hemtjänst, men jag visste inte hur jag skulle få tag på dom så jag fick ringa till 112. Dom tyckte att jag gjorde rätt som ringde och ville att jag skulle plinga på igen och ropa i brevinkastet så jag gjorde det och tror ni inte tanten öppnar då!!! Så typiskt. Hon kände sig ensam och orolig och började nästan gråta när jag sa att jag hade vart så orolig för henne. Men annars var det ingen fara med henne. Tycker så synd om henne, så nu ska jag prata med hemtjänsten och berätta vad som hänt och säga att hon borde få komma till ett äldreboende där hon kan få sällskap och tillsyn.

Annars har jag bara pluggat och gått en promenad med hundarna efter joggingrundan imorse. Skönt att träna så tidigt för då har man hela dagen framför sig.=)

Långt inlägg haha.;)


Carro

Det är ju verkligen hemskt att hon skriker på hjälp! DÅ måste det ju vara något som inte står rätt till :( Så bra av dig att du ringde dem! Du är en god människa du! :D



2011-11-01, 21:50:32 URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

milena malmros

usch vad hemskt :( stackars lilla tant :( Man vill ju nästan själv ta en kaffe med henne :( Hoppas allt är bra med dig Hanna :) kram



2011-11-02, 00:12:22 URL: http://milenamalmros.blogg.se/

Anonym

det var ju bra att du ringde! man vet ju aldrig med gamla, om de har trillat eller nåt.





2011-11-02, 08:11:15 URL: http://fabulousprincess.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!