Vilodag

2011-02-20, 12:04:07 / Kategori: Allmänt

Idag är det vilodag, alltså en av de två vilodagarna som jag har i veckan från träningen.
Tänk att de kan va så svårt att vila, är sååå jäkla sugen på att dra iväg till friskis och köra lite styrka. För ett årsen klarade jag knappt av att ta mig till gymmet och nu klarar jag knappt av att stanna hemma på vilodagen. Älskar verkligen att träna.
Just nu är det ännu roligare att träna eftersom man börjar märka resultat på styrke delen. Innan kunde jag inte förstå varför killar alltid ska träna sina armar till överdrift, som mitt kära ex haha. Men nu kan jag förstå det eftersom man ser resultat på armarna mycke snabbare en andra muskelgrupper och då blir det automatiskt roligare att träna armar.=)
I eftermiddag ska jag och Enya iaf ut och gå en 1,5mil, det är lagom på vilodagen.
Denna veckan har jag avverkat 4,5mil på löpbandet eller på promenad med hundarna.=) HÄRLIGT

Funderade lite på vem jag har som förebild i träningen och dessa tjejerna tycker jag har snygga kroppar. Vältränade, smala men med kurvor=)

Jessica Simpson

Megan "hotie" Fox

Jessica Alba

Riktigt snygga kvinnor enligt mig!


Anonym

Du har nämnt tidigare att du inte tränar för kilonas skull, utan ditt välmående. Men jag tycker detta inlägg motbevisar det?! Är det en sån kropp du strävar efter ändå?



2011-02-21, 21:36:57

Anonym

Du har nämnt tidigare att du inte tränar för kilonas skull, utan ditt välmående. Men jag tycker detta inlägg motbevisar det?! Är det en sån kropp du strävar efter ändå?



2011-02-21, 21:37:16

Hanna Lund

Bra kommentar! Men för mig så är detta förebilder när det gäller träningen. Som exempelvis Jessica Alba som har ungefär den typen av kropp som jag har, jag vill bara bli lika vältränad som henne! För mig handlar inte träning och hälsa om att bli så smal som möjligt inför stranden, utan för mig handlar det om att bli så stark som möjligt både psykiskt, konditionsmässigt och styrkemässigt. För mig är Jessica Albas kropp ett sunt mål om man tänker till träningen. Hon är vältränad men har kvar sina kurvor=)

Har jag svarat på frågan?



2011-02-21, 21:59:27



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!