Sådan matte, sådan hund?

2011-02-23, 17:00:11 / Kategori: Allmänt
Tror det stämmer oerhört bra ibland. Jag och Enya beter oss väldigt likt, ibland så är det negativt eftersom vi båda är OTROLIGT envisa.
Jag tror man måste vara antingen jäkligt envis eller väldigt tålmodig om man har en Rottweiler. Jag hade önskat att jag var tålmodig men man tager vad man haver hehe.
På vilket sätt är vi lika då kanske ni undrar:
Vi är väldigt signal känsliga båda två. Alltså vi tar lätt upp andras signaler. Så som när Enya träffar andra hundar då skiter Enya ganska fullkomligt i dom, men om de viftar på svansen och är glada då gör hon det tillbaks och om de är aggressiva så blir hon det med, gör dom utfall då backar hon dock. Och precis sån är jag också, hälsar du så hälsar jag och så vidare.
Vi ändrar temprament enormt snabbt, det går på en sekund från glad till arg. Men vi tjurar inte utan vi skakar av oss det super kvickt och går vidare, vi är verkligen inte långsinta.
Något som är lite jobbigt är dock att Enya inte lyssnar överhuvudtaget på någon förutom mig, inte ens pappa när han blir jäkligt arg. Hon är en riktig en persons hund på det viset även om hon tycker om alla, så lyssnar hon bara på mig.

Jag och Enya:

Emelie

You name it om tålmodig och envis för att ha Rott.. Fille är inne i en riktig as-period nu.. lyssnar inte och bara jävlas med oss. GAH! blir galen. Han är dock söt vissa stunder också ;)



2011-02-26, 21:07:24

Hanna Lund

Haha känner igen det där, tur att det går över!=)

Enya kan bara vara allmänt pmsíg ibland och inte lyssna och försöker gå åt helt fel håll och försöker käka allt hon kommer åt tills man blir helt CRAZY!!!!!! ;)



2011-02-26, 22:18:34 URL: http://lifeofhannalund.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!