Matmatmatmatmat

2011-02-27, 20:50:28 / Kategori: Mat
Jag tror att nyckeln till en vältränad kropp är MAT, garanterat mat. Man får ingen snygg kropp genom att slarva med maten.
Nyttig mat regelbundet. Så att man håller ämnesomsättningen igång och håller blodsockret på en bra nivå. Då blir man både glad och orkar mer.
Jag har aldrig någonsin haft ett bra förhållande till mat, har alltid sett det som min värsta ovän och boven till allt ont. Vill man bli smal ja då är det ju bara att sluta äta, FEL, så jäkla fel. Då drog jag ner på maten för att bli smal och sen belönade jag mig själv med skit, typ pizza. Det viktigaste då var att vara snygg och smal så att jag kunde få så mycket uppmärksamhet som möjligt, helst av killar.
Man kan äta allt men med måtta om man bara tränar rätt.
Nu är jag och maten bästa vänner. Jag älskar mat och är inte alls rädd för att äta längre. Jag går aldrig hungrig längre sen jag börja äta riktiga måltider och mellanmål. Dessutom mår jag bättre och har inte haft problem med min mage på jätte länge, har tidigare haft problem med magkatarr. Jag vet att jag DEFINITIVT inte kommer att må bättre, springa längre, orka mer eller bli smalare genom att inte äta.
Dessutom har jag förlängesedan lagt ner strävan efter att vara "smal". Jag känner mig alldeles lagom som jag är, jag vill bara bli starkare och snabbare och utmana mig själv. Jag är i mitt livs bästa form, för ett årsen klarade jag inte av att jogga en kilometer nu springer jag en mil. Jag har säkert varit smalare, men jag har aldrig mått så här bra och vart så nöjd som jag är med mig själv. Och det absolut viktigaste är att jag gör det för mig själv inte för att imponera på någon annan.=)

Favvo mat:


Jenny

You go girl =)



2011-02-28, 18:40:48 URL: http://jennysivmarie.blogg.se/

Hanna Lund

Haha DETSAMMA=)



2011-03-01, 13:57:07 URL: http://lifeofhannalund.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!