Mål 2011

2011-02-14, 15:35:43 / Kategori: Träning
Jag har ju helt glömt av att berätta om årets mål. Det är ju trots allt för det som jag orkar träna 5 dagar i veckan och äta någorlunda sunt.
I år ska jag och min vän "R" springa Vårruset och Tjejmilen.
Jag vill springa Vårruset på på helst under 25min och Tjejmilen under en timme iaf. Vi får väl se hur det går!=)

För att nå dessa mål så försöker jag att träna fem dagar i veckan var av två styrkepass och tre konditionspass. Anledningen till att jag inte bara tränar kondition även om jag för att klara målen mest behöver ha bra kondition är för att kroppen behöver vara stark för att man skall ha bra hållning och klara sig från skador. Man vill ju gärna ha lite snygga muskler med haha.....
Jag försöker även att äta bra eftersom man inte vill springa runt med massa tunga extra kilon och dessutom ha den där extra energin. Jag har valt att köra en typ av GI som är anpassad efter min träning. Eftersom jag aldrig hade klarat av att räkna kalorier även om det är effektivt det med. Jag försöker att vara stenhård på veckorna och inte "fuska" något då och sen får jag unna mig på helgen. Ofta blir det godis eftersom jag är en riktig godisgris, så då väljer jag hellre det än onyttig mat och alkohol.
För att träningen skall gå så bra som möjligt så dricker jag bara alkohol vid två tillfällen i månaden och röker inte över huvudtaget. Innan kunde jag ju ta en cigg då och då på fester och så.
Jag vet att jag låter som VÄRLDENS tråkmåns men det är jag inte, jag unnar ju mig saker med men med måtta.=)

Detta mål handlar inte om vikt utan om att jag mår bättre när jag tränar och äter bra.=) 


Milla

Åh vad roligt!! Jag ska också springa både vårruset och tjejmilen :) Vill också springa under 25 min, sjukt roligt.. kommer bli härligt peppad av din blogg nu ;) Hoppas vi ses snart!



2011-02-14, 21:30:20 URL: http://camillablomdal.blogg.se/

Hanna Lund

Fasen va roligt! Ska försöka peppa så gott det bara går.=)

Jag hör av mig så fort jag kommer till Stockholm, tror jag ska dit i Maj! Hade vart jätte kul att träffas då=)



2011-02-14, 21:57:49



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!