Konsten att göra en GI-gourmé middag

2011-08-16, 15:25:47 / Kategori: Mat

Fy bubblans vilken god middag jag gjorde igår inklusive god efterrätt. Och allt är GI grönt, det ni!

Till varmrätt, Quornthaigryta med kokosmjölk, qourn, purjolök och sweetchili.


Till efterrätt, Äpple och kanel smulpaj. Smulpajen är gjort på smör, mandelmjöl, sötningsmedel, lite kokosflingor och solrosfrön. Till det kan man ha vaniljvisp eller min personligafavorit mild vanilj yoghurt. Till och med vaniljvispen är GI grön.=)


Receptet på pajen har jag hittat på själv. Jag hittar på många GI vänliga recept själv genom att ta "vanliga" recept och byta ut ingredienserna mot snarlika GI vänliga ingredienser. Det gäller att ha lite fantasi.;)

Höstens mål kommer upp ikväll!=)


Lina S

Låter gott! Ser gott ut oxå :)



2011-08-16, 16:02:10 URL: http://linastrandh.se



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!